وظایف و اختيارات حراست

وظایف و اختيارات

استقرار سيستم مناسب جهت حفاظت، نگهداري، ايجاد نظم و انسجام در تشكيلات سازماني دانشگاه.
پيشگيري از تخلف و فساد در دانشگاه از طرق:
نقش هشدار دهنده یا پیشگیری کننده
نقش اصلاح کننده یا درمان کننده
كمك به انتصاب افراد شايسته از طريق پاسخ به استعلام سازمان هاي ذي صلاح: طبق قانون انتصاب مسئولين به پست هاي حساس و مسئوليت هاي مختلف اداري بايد پس از تعيين صلاحيت توسط حراست دانشگاه صورت گيرد.
پيش بيني و پيشگيري تحركات غير قانوني در محيط تحت پوشش
جلوگيري از هر گونه انحراف و تخلف مانند:
نقض قوانین و مقررات دانشگاه
تغییر و تفسیر قوانین و ضوابط دانشگاه
خودداری یا کوتاهی در انجام وظایف قانونی
تسهیل و یا تسریع غیر عادی در انجام کار برای اشخاص معین در مقایسه با دیگران
جلوگیری و برخورد با رواج مواد مخدر و روان گردان و ... در محیط دانشگاه و خوابگاهها
حمایت از فعالیتهای قانونمند علمی، فرهنگی و سیاسی بر اساس آیین نامه ها و دستورالعملها
تهيه شناسنامه محيطي و نظارت بر حفاظت فیزیکی دانشگاه
همكاري و اظهار نظر در تهيه طرحهاي حفاظتي و طبقه بندي امنيتي تأسيسات، تجهيزات و اماكن دانشگاه
تدوين دستورالعمل هاو بروشورهاي حفاظتي و تنظيم برنامه هاي آموزشي مورد نياز در زمينه هاي حفاظتي
مسئولیت دبیرخانه پدافندغیرعامل دانشگاه
تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات واصله از داخل و خارج دانشگاه جهت ارائه مشاوره و اتخاذ تدابیر لازم
دریافت انتقادات و پیشنهادات دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه در راستای تقویت و سالم سازی محیط های علمی و دانشگاهی
همکاری و ارتباط مستمر با تشکلها و گروههای صنفی و دانشجویی در جهت حل مسایل و مشکلات و کمک به فعالیتهای قانونی آنها در سطح دانشگاه
هماهنگی و ارتباط لازم با سایر مراکز دانشگاهی و سازمانهای دولتی و دستگاههای مختلف در راستای حل مسایل دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی در حدود وظایف و مسوولیت حراست

و اين مهم ميسر نيست جز با همكاري تنگاتنگ تمامي دانشگاهيان محترم، حراست كل استان خراسان رضوي و حراست مركزي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري.

 

امتیاز کلی این مطلب (0)

0 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

آلبوم تصاویر پردیس دانشگاه